Tuesday 29 March 2016

21 FORMULA HIDUP LUAR BIASA




BUKU YANG PENUH DENGAN FORMULA DAN INSPIRASI UNTUK HIDUP LUAR BIASA

''Ustaz,sya masih gagal membeli kebahagian'',kata Tuan Haji ,dgn mata yg nampak berkaca - kaca .Beliau menyambung ,''saya punya anak lima org,tetapi kami sudah enam tahun tidak cukup 'korum' beraya..''

Saya maklum ank kedua keluarga ini,Ikram sudah lama tidak pulang menjenguk keluarga .Masalah keluarga,kata isteri tn Haji .Ikram merajuk apabila teruk di marahi ayahnya kerana gagal menghabiskan pelajaran di London.

What do you think i should do Ustaz? What does our religion say about this matter?

"Apa katakan Tuan Haji gandakan sedekah? sebab yg sya faham dari nasihat rasul,sedekah ni ibarat formula mujarab utk apa jua masalah.Ia perisai harta,penyembuh penyakit,menghindar masalah dan penenag hati ...''

Tuan Haji mengangguk bersetuju.Pekara pertama yg dilakukanya ialah membantu anak setinggan sekitar kediaman.Hampir semua ank yg menduduki peperiksaan penting dihantar tuisyen.Beliau yg biayai semua yurannya

Akhirnya,jawapan dari Tuhan tiba.Pagi hari  raya ketiga tahun berikutnya.Tidak semena-mena isteri Tuan Haji menelefon saya.''Ustaz wajib dtg beraya rmh saya hari ini! Ikram dah balik semalam.Saya ingin sekali Ustaz berkenalan dengannya...

Dari suaranya itu,saya pasti ia adalah suara kegembiraan seorang ibu yg sudah tujuh tahun menghilang.Petangnya ketika bersembang dgn Tuan Haji,sya dapat rasakan 'puzzle'kebahagian yg telah lama menghilang kembali menjelma.

kata Tuan Haji ''Alhamdullilah,semalam sya tidur paling nyenyak.Tujuh tahun Ustaz,something missing dari isteri sya.Semalam sya melihatnya semula.Dia kembali menjadi ibu rumahtangga ini.Kopi khas Sabah yg selama ini tidak pernah dibancuh,semalam sya dapat merasainya semula.Saya tahu Ikram sejak kecil sukakan kopi itu...''

Begitulah pembaca budiman,kisah luarbiasa bagaimana salah satu formula buku ini menunjukkan keajaibanya.Anda akan terinspirasi dgn berbagai kisah dari 21 formula hidup luarbiasa yg akan membantu menjawab segala persoalan hidup yg selama ini menghantui anda;

-Mengapa sya mencuba berkali kali tetapi masih tidak berjaya
-Setelah mengecapi kejayaan,mengapa saya seolahnya tersekat ketika hendak mencapai kejayaan lebih besar?
-Mengapa hati sering rungsing,kurang bahagia walaupun segalanya sudah dicapai? Seolahnya ada 'something missing somewhere?'

Kesemua formula ini merupakan 'rahsia' dalam 'rahsia' yg dikumpulkan hasil pengamatan dari prinsip dan cara hidup manusia luarbiasa.Mereka yang cemerlang,kaya,bahagia,diberkati dan diredhai Ilahi.Yakinlah,ia berkesan utk mengubah anda menjadi manusia berbeza dari sebelum ini.

Menjadi manusia luarbiasa


APA MACAM BEST TAK ? DAH BELI KE BELUM ?

SAYA DAH.... ( :

No comments:

Post a Comment